måndag 31 oktober 2016

Nulägesrapport kroppen


Så var det dags igen. Ett helrenoveringsprojekt behövs. Igen. Jag lyckas visst aldrig riktigt med kroppen, att få den så ok att man kan slappna av och må bra. Min nacke har krånglat i många år, stel som jag vet inte vad och öm. Förra gången jag höll på med sjukgymnastik fick jag lite hjälp också med den men det hjälpte inte helt. Sedan har jag kört på ett par år och nu orkade jag inte längre. 

Så jag ringde sjukgymnasten och fick en tid. Det känns fortfarande som en Micke Hansen åt alla. Behandling och sjukgymnastik ska få ordning så gott det går. Samtalet där var inte helt positivt eftersom smärta inte är direkt roligt att leva med men jag gick ändå därifrån med en lättnad i kroppen.

Hemskt roligt är det eftersom jag ofta klagar på hur stel jag är, svårt att komma ner på golvet och upp igen, när jag reser mig är jag som en gammal tant ibland. Mickes kommentar till det är klockren : ja du kommer aldrig bli någon ballerina på cirkus ..och så fick jag lite övningar som eventuellt kan göra mig lite mindre stel…hahaha 

Han sa också att, och det är för det här jag känner mig så glad just nu, att i det skick jag var för tre år sedan om inte jag hade gjort allt det jag skulle göra så hade jag varit sjukskriven idag. Tanken svindlar.  

När han började hjälpa mig och som sen gav min nya livsstil med träning och bra kost, viktnedgång och framför allt, resan till en mycket starkare kropp den har jag genomfört själv. Jag fick verktygen av honom, sen har jag genomfört förändringen och är stakare än jag någonsin varit tror jag. 

Så ljuset i tunneln är inte alltid ett mötande tåg!

Inga kommentarer: