onsdag 18 januari 2017

Rulle hade gjort kanonkarriär inom företaget och tagit sig upp till VD med eget kontor och en ung vacker sekreterare, som han inte var sen att inleda ett förhållande med. Problemet var ju bara det, att det alltid vimlade av kunder inne på kontoret så de fick prata i koder genom snabbtelefonen. En dag kände sig Rulle på humör, så han slog numret ut och sa:
- Kan fröken Jonsson komma in och ta ett meddelande?
- Nej, tyvärr, svarade hon, som hade kunder därute, jag har rött band i maskinen dessutom!
Rulle fattade galoppen, han hade inte mycket att välja på, men några dagar senare, när tjejen kände sig bättre, var fri från det s.k. röda bandet och inga kunder var att vänta, slog hon numret in till chefen och sa:
- Jo, chefen, jag kan komma in och ta det där "stenogrammet" nu!
- Tyvärr, svarade han, det är för sent! Jag har redan dragit ut det för hand!
- Jaså, det var ju synd! Hade jag vetat att det var så bråttom hade jag kunnat ta det muntligt!

Inga kommentarer: