söndag 4 juli 2010

frys detta ögonblick tack! (skrivet förra helgen)


Ttrots att jag älskar värme och hatar kyla så skulle jag vilja frysa den här helgen. In med den i ett isblock och ta fram den och suga på det senare.

Jag har vilat min kropp som är ganska trött, kanske var detta schema ganska bra avpassat för mig, jag är sliten men jag har så kul och vi skrattar, det finns inga sura miner någonstans. Jag är bland vänner.

Fantastiskt. Att känna att man har greppet, trivs som fisken i vattnet, inte som fisken i disken för den är död och vore säkert vara gladare i levande tillstånd, slukandes små tångräkaror o krabbor, skarpsill.

Hjälp gode vad trött jag är ibland och vad nödvändigt det är för en som är sleten att få vila, äta äggmackefrukost och kaffetermos på en klippa med Mannen.

Med mannen ensam, tuffandes med lilla båten till en klippa.Sol sommar återhämtning...

Gud vad jag är lycklig.

Inga kommentarer: