måndag 21 januari 2019

stopp.


För vilken gång i ordningen jag står här på randen igen, med avgrunden under mig och jorden gungande, vet jag inte.

Jag vet bara att jag till slut, nu idag, men förhoppningsvis aldrig mer, återigen inte orkar.

Orkar inte en dag till med denna smärta samt hela bunten med funderingar på hur jag ska ta mig igenom, Inte en dag till med rädslan för att ytan ska krackelera och jag ska bryta ihop inför massan runt omkring mig, vilket gud förbjude.



Allt kravlar sig upp igen från det begravda, det en gång bearbetade, genomkomna, det jag förlikat mig med, att jag aldrig kommer att bli perfekt. Allt är här nu igen, 360 grader. Vill in i mig, i varje por, ta över mig mitt huvud, mina sinnen.



Jag var livrädd för ett år en eftersom jag trodde att jag var uträknad. Jag trodde aldrig jag skulle klara att ta mig upp ur smärtträsket och kunna komma vidare, eller egentligen komma tillbaka till ett drägligt liv.



Ett drägligt liv, det är bara det som står överst på listan, inget annat. Det var bara det jag önskade mig av livet.



Jag gjorde vad jag kunde för att fixa det. Allt jag kunde och förmådde. Fram och tillbaka gick det, hopp och förtvivlan har slagits med varandra dagligen i mer än ett år igen parallellt med alla andra tankar mitt i skilsmässan mitt i livet.



Funderingarna på hur hemsk jag var och vilken svikare…



Jag vet att hjälp finns runt hörnet, men det är ett ödesår 2019. om jag ska kunna vara kvar på mitt jobb eller tvingas gå vidare. Ska jag kunna komma åter till tryggheten eller börja om igen?

Inga kommentarer: