söndag 13 februari 2011

livsuppgifter...

Man vet inte vad man har att göra i det här livet. Vad man har för uppgift. Man måste ofta i många år känna sig fram och inte alltid är det så att man får privilegiet att delta i det man vill och kan. Förutsättningar och omständigheter är ting som spelar in i livets lotteri.

Men nog är jag av uppfattningen att alla människor har en uppgift i livet, om så bara en. Har du funderat på vad din är?

Jag funderar dag och natt ska ni veta. Om dagen och om natten funderar jag på om det är säljare jag är, om jag ska skola om mig ytterligare en gång eller om jag ska flytta från stan om jag blir tvingad.

Om jag ska jobba som ekonomiassistent, löneadministratör eller personlig tränare( ha!!!!!!!!!!!!!!!), coach, säljare, i skolan, med barn, i kök eller med delikatesser, som egen företagare eller städare. SOS operatör ( ja-eller hur) , sjuksköterska, flygvärdinna, optiker, lärare,,,,ja listan kan göras lång…många saker är sånt man alltid tänkt på att man ska bli oförverkligade drömmar.

Så jag kommer hela tider fram till att vad jag än gör i mitt liv, hur mycket jag än kämpar för att skapa mig och min familj ett bra liv så finns det bara en sak jag vill göra och som är min stora sorg att jag inte förmår livnära mig på. Om det är brist på drivkraft eller omständigheter vet jag inte. Dörren är och har varit stängd utan kontakter och det gör mig en smula nedslagen. Jag är inte den som slår in stängda dörrar liksom. Så tuff är inte jag.

Jag ville jobba med text och med att skriva, det är den enda gången i mitt kaotiska liv som jag mår riktigt bra och känner mig helt lugn när jag dimper ner framför datorn och får formulera, definiera, modellera om, då mår jag som bäst, sörjer lite brevskrivandet som utraderats från jordens yta i och med internet. För där fick man tänka och tänka. Nu kan jag radera och omformulera.

Så jag undrar om den dagen kommer. Eller hur jag ska skapa den…hur får man kontakter när man inga har? Kommer drömmen eller har den gått mig förbi? Eller var det inte min dröm, har jag andra saker jag är bättre på?

Inga kommentarer: