tisdag 7 juni 2011

Re: ang reflektion

Får ni också mejl med reklam så man ska tro man har frågat företaget nåt och bara har att svara igen? Irriterande är det. Och flera olika fiskbilar åker det numera och försöker kränga fisk vid dörren, stora kvantiteter helst.

I alla fall re: reflektion kan också betyda att det dyker upp saker i skallen som skulle kommit upp tidigare men av någon anledning inte hann med tåget som vindlade sig genom hjärnans gångar. Irrade bort sig ut genom örat eller nåt kanske.

När jag var ute o seglade med L så insåg jag för första gången att det där med segelbåt var nåt speciellt. Båt för mig är vår lilla motorbåt med motorknatter i öronen hela tiden tills man kommer dit man ska och ron infinner sig, jag njuter inte så mycket av själva resan. Det är bara ett transportmedel.

Segelbåt är ju inte ett transportmedel i den bemärkelsen, att man måste ta sig från a till b, själva båten är grejen, att komma ut på havet är grejen. Man måste ingenting utan att njuta. Och denna tystnad överrumplade mig, det var så jag förvånat tittade mig omkring, kan det vara såhär tyst?

I tinnitusbrusets värld är det mycket värt att ha tystnad, jag har fortfarande svårt för tv och radio även om det har gått framåt, men uj vad mycket jag missar.

Eller?

Inga kommentarer: