tisdag 16 oktober 2012


I år känns det som om jag har missat våren, hastat förbi sommaren och bara just nu ser den grå hösten, som jag inte direkt gillar. Hösten har knappt gått över i de fantastiska färger den brukar. Löven har nästan ramlat av direkt känns det som, inga svampturer i år, jag passade på att bli sjuk när vi skulle iväg.  

Vi var på grund av motorkrångel bara ute på sjön två gånger, och tyvärr fick vi inte ordning på den så man fick ta vara på dagarna i trädgårdens solstol i stället. Skam till sägandes har jag knappt badat i år jag lyckades vid två(!) tillfällen hyvla av mig en bit finger lagom tills det blev varmt…så tji bad i år…



 

Nu är det hostningar och luftvägsinfektion sorgset nog, nu när jag skulle vara pigg och alert och börja träna igen…

Sommaren bjöd på mycket arbete, jag stod ofta vid grillarna och körde kycklingar, karréer, kotletter, spareribs och annat gott. Men det resulterade i svettningar jag inte trodde var möjliga, kanske har det börjat en liten procedur i kroppen vad vet jag? Men grill-svetten som runnit kunde nog mätas i liter, diskrummet med poröppningsvarning gjorde inte saken bättre precis. Många skratt och skämt har det blivit om detta. Frysen och kylarna uppsöktes så fort det fanns tillfälle, till och md så jag stod och prickade av varor i kylen…

Några bilder från det man måste göra till det bästa – livet!
ett härligt ställe vi varit på en del jag och dreamteamet...

promenad, stopp ute vid seglarklubben

vanlig vy från min solstol denna sommar...
 
trösta sig med lite av sakerna jag köpte i Schweiz, ostar....korvar...choklad...

här vankas det fondue! då blir man glad igen!
 
 
 

Inga kommentarer: