lördag 23 januari 2010

tankens kraft på facebook

Marcus Hedén den 6 oktober 2009 kl. 23:04 Svara
Affirmationer - att upprepa en mening om och om igen - är bra både för att träna in nya automatiska tankar som hjälper dig men också för att utforska vad för inre sanningar du har. Om du läser en mening, säger tanken för dig själv, och känner ett motstånd.. kanske i form av en automatisk tanke som säger: det är inte du, så blir det inte.. eller en inre bild som "visar" för dig att meningen du just sagt inte är sann.

Om du känner ett sådant motstånd behöver du träna på just den tanken.

Prova att upprepa dessa tankar för dig själv (inom parantes står det tillstånd då du kan ha nytta av just dom tankarna).

(Stress)

-Jag andas och blir lugn.
-Min hälsa kommer först.
-Bris i ansiktet och jorden under fötterna.
-Jag är harmonisk.
-Jag förtjänar hälsa och glädje.

(Rädd att du är sjuk/hypokondri eller Ångest)

-Jag litar på min kropp.
-Jag kan hantera alla känslor.
-Jag är stark och trygg.
-Jag kan ha starka känslor och slappna av.
-Jag förtjänar glädje.

(Depresssion eller nedstämdhet)

-Jag är nöjd med mitt liv.
-Jag ser fram mot många härliga upplevelser.
-Jag gör alltid mitt bästa.
-Jag är utan skuld.
-Jag förtjänar glädje.

(bli mer positiv?)

-Jag ser alltid det ljusa i livet.
-Jag ser alltid möjligheterna.
-Vad som än händer så blir det bra.
-Jag förtjänar glädje.

(Ensamhet)
-Jag har många goda vänner.
-Jag är trygg i mig själv.
-Folk tycker om mig för den jag är.
-Jag träffar nya vänner varje dag.


Marcus Hedén

Inga kommentarer: