torsdag 2 februari 2012

trist läge...

Ja i dag är det sängläge och varma drycker som gäller, här får man ligga och begrunda sina synder och allt ont man gjort i sina dagar...

Tur man har litteratur hemma, om hälsa...kanske man kan lära sig nåt en gång för alla...jag som var så glad att jag kommit igång med härliga promenader och röra på mig, nu blir det inget på ett par dagar. MEEEN jag antar att det här har en mening, att jag ska lyssna på kroppen och inte köra fär hårt eller nåt.

Och riktigt kallt ute är det. - 12, det är ju för gräsligt, jag hatar kyla.

I dag är det mammas födelsedag, ett datumet som förföljer mig livet ut. Undrar ofta vad hon skulle sagt om mitt liv idag, om hon varit glad eller skulle förmanat mig. Jag skulle säkert förblivit ett barn långt upp i åren...

Och ibland önskar man att vore ett barn som hade mamma att krypa upp till för lite tröst, nån som lysnade på en då livet inte blev som man trodde...

Inga kommentarer: