onsdag 5 maj 2010

utrotning av fobier

Har haft ett par fobier sen jag äntrade deliavdelningen.

Fobi 1 Att någon ska be mig filea en firre av något slag då jag inte gjort det någongång i mitt snart 45 åriga liv.

Fobi 2 Halka omkull i fiskrummet då man inte har fler ombyten och lukten inte tilltalar mig nämnvärt.

Fobi 3. Halka omkull någonannanstans med en kniv i handen, så att kniven går in genom späcket( mitt) och skär av någon slags pulsåder.

Fobi 4. Att ostdelarens skärgrej eller vad det heter ska gå sönder och göra mig illa i ansiktet. Inte för att jag tror den kan det men eftersom jag alltid tror det värsta om allt så kan det kanske inträffa. Tänker inte spekulera i trolighetsfaktorn, det orkar jag inte.

Fobi 5. Stillestånd i hjärna. Inträffar förvisso då och då men om det blir riktigt haveri, vad händer då? Om alla koder är borta för mig i kassan eller någon blir riktigt arg på min tröghet? Denna fobi handlar till största del om tron att jag är obildbar..

Ja fobi ett har jag eliminerat, jag har fileat gös och aborre och det var inte alls så svårt som jag trodde...inte gick det fort men det blev riktigt fina filéer. Ska börja köpa hem hel fisk och träna på...

Jag kanske inte är obildbar!

De andra fobierna får vi ta allt eftersom jag blir säkrare. Idag har jag befäst en del kunskaper genom att vara själv och fundera undertiden jag jobbat. Tänk det är inte så svårt som jag tror, en hel del har smetat fast sig vid hjärnan.

Smetat sig fast som...som...tonfiskröran vid landgångsbrödet. Längtar just nu efter kasslerkänsla igen...att få ligga och dingla i en hängmatta och le för mig själv och skratta lite lätt åt roliga minnen i livet.

Just nu letar jag efter facebook grupper som skulle kunna passa min sinnesstämning men jag kommer bara på powernap!

Natti för i kväll!

Inga kommentarer: