onsdag 16 februari 2022

 

Jag önskar jag vore gud

 

Jag vill höra och förundras

det fina och det vackra.

Stötta och veta att jag kan

att allt blir bra.

 

Bra

 

Jag vill älska och förstå

Och aldrig gå ifrån

Alltid närvara

Aldrig frånvara

I ditt liv eller mitt liv

 

Liv  

 

Jag behöver hata jag behöver begråta

faktumet att vi snart är urspårade ur

omloppsbanan

Utan att för den skull förgöra

återstoden av mig.

Mig 

 

Jag vill glömma somt jag minns

Jag vill minnas det jag glömt

det, som är av vikt

för min fortsatta existens.


Min.

 

Jag vill låtsas att jag orkar

se det vi varseblir, det onda

det vi inte orkar ta in.

I våra system. 

 

Vi tittar åt ett annat håll en stund   

så kanske det är borta sen.

Lägger till något i en av de tusen 

förbiflimrande varukorgarna.

Det kommer hem redan i morgon.

Yes.

 

Jag vill förinta

det orätta som sker runt oss

drar ner oss förgör oss

Jag vill skapa nytt och reparera

låta min famn vara en fristad

åt de som inte har en

men behöver.

Behöver

 

Jag vänder mig om och

pånyttföds av glädjen

kärleken och tilliten

hör de vackra orden som klingar så fint. 

Inom mig.

 

Någon vänder sitt ansikte mot mig.

Ber tårfyllt

snälla hjälp mig

och jag hjälper

jag kan

jag

kan

 

Jag ljuger om min styrka

jag håller på att förgås. 

Inga kommentarer: