onsdag 16 februari 2022

 

Några hundratusen sekunder i livet

fick jag sitta där vid havet

och se det glittra mot mig

en sommar som så många andra

jag minns den nu i frusna december.

Som jag njöt.

jag var fjärran skogsbränderna i USA

på säkert avstånd från nerbrända skolor i Skåne

samt dödsskjutningar Sverige runt som uppgick till strax under en om dagen…

 

Under sekunderna jag satt där dog

George Floyd i polisbrutalitet i USA.

En hangar fylld med ammoniumnitrat exploderade i Beirut och

5000 skadades, 220 dog.

Jag fick de under några av sekunderna glömma lilla Hjärtat som dog hos sina biologiska

föräldrar efter att kammarrätten beslutat att hon skulle dit fast de ansetts farliga för henne

Vilket misslyckande livet kan vara.

Och vad gjorde jag?

Jag bara satt där.

 

 

Inga kommentarer: