lördag 1 maj 2010

Från a-kassan dimper det ner en begäran om årsanmälan av min arbetslöshet. Man ska ange det sista arbetet man hade och hur många timmars anställning jag hade.

Svettbrytningarna sköljer över mig. Min sista anställning fick jag 8h/ v och fick då lov av a-kassan att säga upp mig eftersom jag inte skulle kunna försörja mig på det.

Tänk...tänk om...skulle det vara möjligt att de ger mig 80% av 20% anställning? Var går smärtgränsen för livet i Sverige?

Var går smärtgränsen för hur vi ska må, när ska vi få leva utan ont i hjärtat i Sverige? Jag vet sannerligen inte...råd tips nån?

Innan jag hittat in på a-kassans hemsida och börjat leta mig fram i dokumenten bland dagsförtjänster och ersättningsuträkningar så hade jag andnöd och kunde inte slappna av, som jag såväl behövt innan jobbet. Hittade sen fram var smärtgränsen går för mig, 65% av dagsförtjänsten under de sista 12 månadernas anställning.

Urtrött. Försökte ringa a-kassan för att få hjälp med hur jag ska fylla i pappren och handläggarna går inte att nå, de " har så mycket att göra så de ringer upp dig"
- jaha men om jag står med en kund i delikatessen, ska jag kasta mig iväg då? Jag kanske inte ens har täckning på mobilen där längst in...

- Ja det vet jag inte, de jobbar såhär, de jobbar fram till 17 och har de inte ringt idag så ringer de i morgon!

.....................................

Snacka om ont i hjärtat hela dagen, svårt att andas.

Så jag tog utväg två, mejlade mina frågor. I morse när jag skulle gå in och titta så var sidan nere för underhåll, TROR JAG BLIR GALEN. Ska det vara så här? jag vill kunna sova på nätterna.

Klockan är nu 15 och äntligen kom jag in för att kunna kolla svaret från dem.

Ett vänligt svar i alla fall, äntligen. tror jag har det klart för mig.

Kanske kan få vila ordentligt i natt nu.

Inga kommentarer: