söndag 2 januari 2011

2010 i backspegel

2010

Ansträngd andning i atmosfären.
runt mig, runt dig, runt alla.

Men bara om vi vågar lyssna.

Lyssna, önska, vilja,

våga vilja
vilja våga

En önskan om liv

ett liv

som är värdigt.

Inte mer hotelser från a-kassa.

Bedrövad bedövad

och själen sövd, som på sparlåga

Gråt i halsen
alldeles för många gånger.


alldeles för många

Tårar som runnit över rynkorna

Vill jag bara glömma

inte känna
inte ha

alls

Jag vill inte kämpa så mycket mer,

jag vill glädjas och ha
ro i själ

Men återigen
när jag skrattar nu första dagen på 2011

känns det som det är nya skrattlinjer som karvas ut

Det ska inte vara så

Inte för mig eller dig eller någon

och allt som återstår nu

Är bara resten av mitt liv.

Framtiden

Allt det andra är passé, borta, lämnat

Tror jag.

1 kommentar:

Lotta sa...

Adjö 2010. Välkommen underbara 2011!
;P