måndag 10 januari 2011

det stora

I går ägnade jag mycket av dagen åt skrivande. Till ostbutikens hemsida.

Skriva är ju sånt jag gillar, känner mig glad och lugn när jag får göra det. Trivs och känner mig upplivad och upplyft och får dessutom ny inspiration till nya texter. Önskar att skrivande vore mitt leverne att jag kunde försörja mig på det, att det var där jag fick utmana mig. Det är där jag vill vara, dit jag vill för allt i världen.

Jag blev så inspirerad. Så jag knattrar vidare med ett blogginlägg.

Någonstans härinne därinne djupt därinne så långt in i själen dit ingen någonsin nått, där jag är riktigt by myself on my own där vet jag. Att jag kan, vad jag kan och hur jag ska forma min framtid. Jag vill forma framtiden till det bästa liv jag någonsin haft ever. För mig och min familj now and forever.

Vad tokig jag är. Skriver på engelska. Jag vet inte varför jag gör det. Det är konstigt. Det bara blir så ibland. Men i alla fall så önskar jag mig ett riktigt bra liv och år och vet ju att det är jag som skapar det.

Men visst underlättar det om man slipper bråka med a-kassan, och visst hjälper det om man hittar små lappar hemma där det står” jag är och åker pulka, älskar er”. och visst hjälper det om man har fått sitta och prata allvar en stund med sin 16-åring som blir 17 i år. Hur i herrans namn gick det till förresten? 17 år?

Och visst hjälper det om man har nyfunna vänner på en kurs som hjälper till att förklara ekonomi och bokföring och Visma och däremellan pratar vi livets allvar eftersom livet i allra högsta grad är på allvar. Det är inget inget inget att skoja om. Det är på allvar. Alla vill vi leva ett bra liv, vi vill kämpa och må bra, få tillbaka det vi gett i livet.

Har haft mycket fina stunder med mina vänner och mycket prat om detta liv. Drömmar, sorger, dolda talanger och glädjeämnen.

Så stort, så mäktigt livet kan vara. och mitt i det stora finns lilla jag...

Inga kommentarer: