torsdag 6 januari 2011

tips vid facebookchatten


Sitter och chattar med en vän som har kommit en bra bit längre än jag i självhjälpstänket, att trons kraft är stark och så vidare…hon skriver bland annat ner tre bra saker hon gjort känt eller varit med om under dagen. ” så kan hon ligga och läsa om hur bra hon är om hon skulle tvivla” . Haha vad underbart!

Så om ingen annan påminner en så kan man ju alltid göra det själv, ja herregud!

Träna träna varje dag…jobbigt och ovant. Jag måste nog skriva ner allt jag ska göra.
Underbart, precis sådant jag behöver just nu. När man känner sig kass och värdelös måste man påminna sig om allt det bra man faktiskt gjort och genomfört i livet. Bryta ner det på varje dags- nivå.

Suger åt mig alla tips och idéer nu, så jag kan lyfta mig själv lite. Jag har ju läst en hel del böcker under min resa men på nåt sätt blir det som att man glömmer när det blir mycket runt omkring, plugg och nytt jobb, det bara snurrar i skallen ibland liksom…tinnituss har varit rätt tyst just nu på dagarna men när jag är vaken om nätterna så dånar det.

Jag är ju också människan som bara ser det jag inte kan och det jag gjort som blivit fel och inte så bra så jag behöver massiv hjälp just nu. Stackars de som ska pussla ihop det här igen.

Hade ett fint snack igår på kursen, mina nyfunna vänner och jag. Känns som en liten familj där inne. Jag blir så varm om hjärtat av att ha olika människor runt mig för man inser att man ändå tänker så lika i mycket. Funderingar, oro och dåligt självförtroende bor hos oss alla idag. Att inte vara eftersökt och behövd av en arbetsgivare tär på psyket och man kan bara lyssna och ge de råd man kan.

Och träna träna träna…

Tack Lotta!

1 kommentar:

Lotta sa...

Härligt om jag kan ge dig något. Precis som du säger måste man träna hela tiden. Självkänslan och må-bra'andet är som vilken muskel som helst, behöver träning för att hållas vältränad. Men som all annan träning så tror jag man ska börja med lite i taget. Små steg. Annars är det nog lätt att springa rätt in i väggen o tro att man inte orkar ända fram. Lägg till en sak i taget, när den känns som "vardag", lägg till nästa osv.

Lycka till med allt Mia! Kram <3