söndag 27 mars 2022

 

På Tiktok sprids något nytt. Eller nytt förresten, vad vet jag om det? Jag har inte tiktok. Killar filmar sig själva, pratar om påhittade tillfällen där de går på dejt med tjejer och tar livet av dem på olika sätt. Jag vet inte vad som är värst just nu.

 

Vad är värst i världen? Att pojkar sprider dynga och önskan om död på en social plattform eller den död som verkligen sker i vår närhet. Båda är lika vidriga. Vi har uppenbarligen inte nått botten av träsket än.  

 

Det är krig i Europa, alldeles i vår närhet dör människor och rädslan de måste leva med är ofattbar för oss här i deras närhet och vem fan har lärt dessa barn för jag får väl kalla dem det eftersom deras hjärnor inte verkar vara utvecklade över huvud taget. Vad fan har deras föräldrar lärt dem eller vad för sidor söker de upp och tillbringar tid på som deras föräldrar aldrig har begripit existerar.

 

Jag är förstummad, som jag var redan för femton år sedan när våra pojkar var i början av Internet och alla kriggspels intåg. Jag var förstummad och förfärad redan då. Nu är f.e.m.t.o.n  år tillryggalagda och idag verkar inte ungdomar någon ha verklighetsförankring längre. Det har gått neråt.

 

Verkligen gått neråt. Snett delux.

 

När jag lugnat mig från den värsta ilskan och maktlösheten så är frågan vad gör vi åt det? Hur fasen vänder man detta? Hur påverkar man det här? Det går ju inte att stillasittande sitta och glo på det här utan att viljan till förändring väcks. Det rationella tar över tack och lov.

 

 

Inga kommentarer: