tisdag 13 september 2011

det var vågat...


Jeeez!

Råkade åka ut till svärmor (ja vi är vänner trots att hon bjudit mig på kaningryta en gång, man måste förlåta och gå vidare) och eftersom hennes våg är den enda jag använt de sista 20 åren och den visade – 2 eller -3 sist jag ställde mig på den så kom jag på snilleblixten att jag åter skulle ställa mig på den.

För att se liksom. Om…

-5 sen jag startade detoxen! Jag tror jag dör, det trodde jag aaaaaaldrig! Jag har sen detoxen tog slut ätit nästan som vanligt, eller vid närmare eftertanke, nej, jag har tagit bort ris och pasta för det saknar jag inte, jag tog bort mackor för det kändes som jag blev mindre svullen av det.

Jag har tagit en bit mörk choklad, lite glass någon gång, till och med ett par nävar chips någon gång. Ostarna har jag inte valt bort bara ätit i mindre mängd. Det jag lagt till är mängder med frukt och tar flera grönsaker till varje måltid, jag har duttat upp allt på tallriken och inte tagit om, jag har druckit ett glas mjölk om dagen och mängder med vatten att fylla ut med på eftermiddagarna.

Men vad glad jag känner mig, hade det inte varit för luftvägsinfektionen jag har hade jag skrikit och hoppat av glädje antagligen. Nu är det bara 5 kvar…eller kanske till och med 10?

Ja vi får se huvudsaken är att man mår bra av kosten och det gör jag. Och vad skönt när man blir frisk igen och kanske kan börja träna också som jag hade föresatt mig. Simma som är så underbart! Hundpromenaderna blir ju inte så effektiva, det är mycket nosa även om det är skönt det med.

Tänk att något kan gå min väg i alla fall!

Vad jag skulle göra hos svärmor? Tja lämna in falukorv för rökning…finsmakare vettni..hoho…

Inga kommentarer: