fredag 16 september 2011

Undrar...


vad jag ska kalla mig själv, för jag är verkligen en gourmet. Synd att namnet var upptaget, det hade passat mig. En himla inspirerande blogg i alla fall...

Själv har jag stekt några champinjoner och rivit taleggioosten som var kvar över dem och hyss in i ugnen. Det var skitgott. Har massor med tips jag också, kanske ska hitta en form för det och lägga ut allt här. Jag älskar allt som gör livet värt att leva, god mat och goda viner, bara att inspirationen inte alltid är på topp, eller har varit de sista åren...

Hemskehostan har börjat ge sig nu, efter två nätter däckad med cocillana, jag ska aldrig mer ta det, det var det värsta jag varit med om...värsta baksmällan på dagarna eller vad jag kan kalla det...

Har bara lite ont i halsen idag. Har varit i svampskogen med svärmor, det gav utdelning men mest i form av trattisar. glest med kantareller. sorgligt, jag hade sett fram emot ett hav av kantareller, jag har nämligen aldrig fått se ett sånt. Nu blev det bara till ett litet stek...men desto mer trattisar. Gott det också, man får väl se det som naturterapi och några skratt rikare blev vi.

Inga kommentarer: