torsdag 25 augusti 2016

Älskar ju fräckisar. Sedan jag hittade massa historiesidor på internet har jag läst och skrattat, fnissat i min ensamhet. Ångrar att jag inte ägnat mig åt humor i den omfattningen jag borde gjort, det är så fantastiskt kul att få skratta...

Så jag försöker berätta en del och provar på mina stackars arbetskamrater, de får testlyssna och sen brukar jag berätta för en del kunder också som jag har den relationen till. Oftast har de nån anknytning till Göteborg de jag vågar testa på, för alla fattar inte. Och alla gillar inte ordvitseri och ordvrängeri som är en stor del av göteborgshumorn, som jag insett nu att jag saknat enormt. Jag tänker lägga ut en del här så får vi se vad ni tål. När jag lagt det på fb har jag fått allt från skratt till " gå och lägg dig" så jag vet- alla gillar inte min humor. Men just nu bryr jag mig inte. Jag kör.

De ska egentligen berättas live och blir jag modig nog ska jag spela in mig själv o lägga ut, men det blir ett senare projekt. De här grejerna älskar jag, jag vill sprida humor likväl som jag vill sprida eftertänksamhet och varsamhet, alltså varsamhet om varandra.

Inga kommentarer: