söndag 21 augusti 2016

lång väg mot idag


Sommaren för 2 år sedan fortsatte jag färden mot idag, började med låga vikter, nötte och nötte, kände ständigt efter. Går det? Funkar det här? Hade min underbara träningskompis Lotta som stöttade och tröstade och vi pushade varandra. Varannan dag hela sommaren, styrketräning, sen började cirkelpassen och vi fortsatte. Vi tog en Pt tillsammans, Jennie Frisk-Corlin, som gav oss utmaningar, visade och pushade oss. Man fick en fysisk ålder före och efter. Satte mål och började utmana mig. Både styrka och kondition. Hela våren och sommaren körde vi.

Jag gjorde också en kickstart med nyttig mat och en del kosttillskott som heter change-9, på 9 dagar, som vi har i Forever. Den hjälpte till att få bort centimetrar och kilon. Framför allt var det en hjälp till att hitta ett nytt sätt att leva med nyttig mat och träning.

Så när hösten, knappt ett år efter vi startade utmaningen, kom hade jag kommit ner till åldern jag satte som mål. 44 år i fysisk ålder ( jag var 50 och innan vi startade var min fysiska ålder 51, vilket jag inte tyckte var så illa). Snacka om lycka, snacka om stark jag var. Kände mig. Helt ouppnåeligt stark. Toppform.

Fortsatte träna, leva sunt, gick ner i vikt. Totalt har jag gått ner 9 kg på 2 år. Jätteskönt. Det var mycket ostar och delikatesser som slunkit ner längs med delikatess-åren. Njutit har jag gjort. Idag unnar jag mig då och då.

 

Men förstås är det tillfredsställelsen över att vara i kontroll över sin kropp som är den underbaraste känslan. Att det är jag som genomfört det här, ingen annan…

 

Inga kommentarer: