söndag 21 augusti 2016

liten återblick på de sista åren.


Ja som sagt humor är verkligen på allvar. De sista åren har innefattat en enorm mängd smärta i min kroppen och en stor portion kämpande för att orka ta sig ur smärtan. En hel del ilska över att hamna i situationer som kräver enorm styrka för att förändra och ta sig ur. Jag har suttit hemma och glott framför mig rätt mycket, men också med stolthet tagit tag i det jobbiga och hittat en livsstil som gör att jag de facto har näsan ovanför vattenytan idag.  

Smärtor började ta fart när jag började på Ica, och blev värre när vi byggde om och fick en ny disk. Jag var ovan vid att gå och stå och arbeta med kroppen så pass mycket så långa pass som vi har. 8,5 timmes effektiv arbetstid. En hel del lyft är det och konstiga ställningar att lyfta skinkor och ostar i.

Trots detta så älskar jag mitt jobb och vill till varje pris kunna vara kvar på den avdelningen. Så när allt var nära krasch, när jag knappt kunde ta mig till jobbet på grund av ont överallt så sökte jag till sjukgymnast för hjälp. Jag fick Micke Hansen rekommenderad på Nyköpingsstrands sjukgymnastik och han hjälpte mig med dels akupunktur för armbågarna och gav mig ett program jag skulle jobba med för att stärka upp de bitar av kroppen som egentligen skulle jobba så att armarna inte skulle överbelastas.

Tack gud för Micke Hansen…
 

Nu när man är tillbaka till livet så inser jag att skulle behövt humorn då när allt var som svartast…men det är väl aldrig försent…

Inga kommentarer: