söndag 21 november 2010

det har svängt lite

I veckan hände det något, vi har börjat med en ny bok på kursen och det går jättebra, lite hjälp får jag be om men det flyter på, jag börjar förstå och se att det finns ett slut, att jag faktiskt kommer att klara av det här.

Kanske resten av kursen kan bli lugnare, ge mig sömn ordentligt, så jag slipper se 10 år äldre ut än vad jag är varje morgon jag vaknar.

För jag har egentligen inte så stora problem med självkänslan det är mest mängden info jag har svårt att ta in. Att det kommer så mycket så det blir stopp ibland. Och då menar jag totalstopp.

Och då tvivlar jag. På att jag fixar det. Som så många gånger förr...

Jag orkar liksom inte börja om igen, det måste hända något nu. Mängden info jag tagit in de sista åren gör att det är gröt därinne ibland, som en sörja.

Det är för många frågor gröten har att slåss med dygnet runt. Jag har tvingats rannsaka mig själv så många gånger i mitt liv, lagt till och dragit bort, sökt massa jobb och fått ta fram mina karaktärsdrag eller dölja vissa andra. Ställt mig frågor hela tiden.

Nepp nu måste det hända något bra snart. Nu vill jag ha ett bra liv för resten av mitt liv. inga mer grubblerier, nu är det bara framåt som gäller!

Inga kommentarer: