söndag 21 november 2010

en söndagmorgon på Styrbordsvägen

Så vart man sittande här vid datorn i alla fall, jag sitter där så mycket så jag har undvikit det hemma men nu är jag sugen igen. Jag borde sova, ladda batterierna, få bort rynkorna under ögonen, börja ett bättre liv. Frukter grönsaker, juicer, återhämtning, sömn, vatten.

Anledningen är något jag hörde, en förflugen mening i programmet så mycket bättre igår. Från Petra när hon drejade, hon berättade att hon var envis när det inte går hennes väg. Hon vill lyckas.

Mina höga krav på att lyckas är väl det som ställt till det för mig tror jag. Jag vill också lyckas! Jag hajjade till och ställde mig frågan, är det det jag är? Är jag verkligen envis jag också? Jag har alltid sett mig som vek och skör och en som bara flyter med och inte orkar, ger upp när det inte går, jag har gett upp några gånger, tagit kliv bort i stället. Börjat om på nytt någon annanstans. Tack och lov har min man sett det jag inte sett, mitt jävlar anamma, det som gör att jag huvudstupa kastar mig in i otroliga saker och i praktiken genomför dem.

Han har sett det jag inte gjort och han har inte tvivlat som jag gjort på att jag skulle klara av den här kursen i ekonomi.

Jag bara måste avslöja något som jag inte berättat under uttagningarna på AF, jag berättade aldrig att jag hade 2:a i matte i gymnasiet. Hihi!

Jag var aldrig siffrornas vän, jag var och förblev bokstävernas vän. Jag hatade hatade matte, förstod aldrig, var stel och olustig. Mycket berodde på matteläraren i högstadiet, som fick en att känna sig kass. Jag hämtade mig aldrig efter de upplevelserna. Jaja jag behöver inte hata honom längre, han är säkert död nu.

Och jag är plötzligt siffrornas vän. Inte nödvändigtvis alla siffror(nollor är svårt) men...jag har ett annat tänk i skallen tack och lov.

Men det är kanske envishet, att jag inte riktigt trivs så jag vill ha något bättre, jag genomför saker för att jag inte vill ha ett skitliv så att vi ska kunna få det bättre. Och att vi får det bättre om jag får ett jobb jag trivs med (det är jag övertygad om). Eller om jag helt och hållet skapar mig ett nytt liv, något eget.

eget...eget...

Så plocka fram jävlar anammat lite oftare och gå framåt i livet i stället för att inte tro det går, DET ska bli min ledstjärna. Inte vela mer nu, målmedvetet gå framåt! Jag kan göra vad som helst och när som helst.

Inga kommentarer: