torsdag 24 mars 2011

i morgon är det över


Samlat lite energi i möten med vänner den sista tiden. Bara att gå längs gatorna i Nyköping en tidig klar morgon när man kan förnimma ett lätt regn, hör en gråsparv kvittra från ett hustak, känns obeskrivligt. Man kan se vilken underbar vårdag det kommer att bli och möter man dessutom två bekantingar och får prata en liten stund är dagen räddad.

Nu är allt bra, det kan inte bli annat än bra. Jag älskar livet och alla möten med tillhörande berättelser jag får och har fått den sista tiden.

Jag har återigen gjort det, jag är klar med ekonomiutbildningen, i morgon kommer jag att få ett bevis för att jag gjort det. Ett kompetensbevis. Jag är lycklig, självklart har det frestat på igen men vad man lärt sig. Och jag är ju inte färdig med lärandet ännu, jag har massor kvar i livet att lära mig, det känns skönt att veta det faktiskt. Att man klarar så mycket mer än vad man trodde för några år sedan.

Så ut kliver jag med rak rygg över vad jag åstadkommit, med nya kunskaper och nya berättelser om livsöden i ryggsäcken och in på ett jobb jag trivdes bra med. Minnena av det här kommer få mig att le länge.Yess babe!

Så hoppas vi syns snart,alla mina vänner och bekanta, att ni kommer och vinkar till mig i delin när jag befinner mig där. I liten mössa. Eller i värsta fall, keps.

Inga kommentarer: