söndag 20 mars 2011

Lucky me!

Från och med nu ska jag se livet mer positivt, jag försöker verkligen tacka för varje dag jag får vakna frisk och jag är underbart glad för allt vi har i vår familj, vi behöver egentligen ingenting mer i hela världen. För vi har varandra. De underbaraste individerna i historien finns hos mig.

Och jag har mött människor som jag blir berikad av och som det helt klart är en mening med att jag träffat.Det roliga är att fler säger samma sak, de undrar också om det var en mening med att vi mötts, vi delar tankar och tips och coachar varandra och tröstar ibland. Jag är stum av beundran för alla idéer och tankar som rör sig innanför pannbenen på oss alla där i Lernias lokaler.

Men det som får mig i spinn nu är jobbet. Jag ska börja jobba igen. På ICA. I delikatessen och i kassan och var det finns. Snart, alldeles snart. Jag har det inom räckhåll. Jag är lycklig, jag är lugnare än på länge. Det blir som att komma tillbaka till något man kan lite. Inte börja om igen på ett nytt ställe, lära känna nya folk. Här trivdes jag som fisken i disken…jag är på g mot ett jobb!

Jag har längtat efter kundkontakt igen, att få le och vinka lite, skära skinka, göra smörgåstårtor, grilla kycklingar, filea fisken, dela ostarna och göra tonfiskröra.
Jag trivdes så bland röror och i fiskkyl som jag var lite rädd att halka omkull i. Jag längtar efter att få rengöra diskmaskinen och snygga till bland plånboksförpackningarna med pålägg, packa karrékotletter och fylla på tråg. En del har jag kvar att lära mig, som jag ska göra nu och jag är lycklig för det.

Jag minns inte när jag var så lycklig sist. Jo kanske när jag fick jobbet förra sommaren. Den här gången ska jag våga tro att det går vägen, att det blir så mycket att jag kan leva på det. Jag ska våga, bli en modig hare och jag ska tro på att jag klarar allt. Har jag genomfört den här ekonomiutbildningen så kan jag allt! Så det så!

Nu börjar en ny tid igen, den här gången blir det en bra tid! Ro i själen har jag äntligen, bomull runt hjärtat...

Nu kör vi!

Inga kommentarer: