tisdag 24 augusti 2010

dråpligheter på Styrbordsvägen

Klick klick...smack smack...igen...hur benämner man ljudet som kommer när nyckeln som hjälpmedel för att öppna en dörr inte längre funkar? Det låter precis så, som när man manar på hästen. Klick klick...

Detta hände för två dagar sen hemma hos. Efter en dusch skulle mannen ut och det bara lät klick klick...alla stod vi i hallen på väg till olika aktiviteter.

Det lät bara klick klick hela tiden.

Hade det varit ett litet barn som låst in sig hade det blivit panik. Nu började det direkt rycka i mina mungipor fast jag inte ville det. Det minsta barnet blev lite nervös och ville hjälpa till men jag skickade ut honom och sa att det var ingen idé.

Och det sa klick klick. Fortfarande inga ljud därinnifrån.

- Behöver du hjälp? (jag)

- VA? (man)

- Kan jag göra något? Aannars måste jag åka nu...(jag)

- Ställ ut en stol bara...(man)

Minsta barnet ryckte åter i dörren aningens nervöst.

-Ja vi åker då, sa jag efter att ha ställt en stol utanför. När vi åkt ett par hundra meter kom jag på att man skulle kanske frågat om han ville ha mobilen där ifall han inte kom ut genom fönstret eller så..så vi vände och körde tillbaka och jag skickade upp minsta barnet för att fråga. orkade inte gå ut ur bilen.

- Han hade redan den där, sa minste mannnen.

Så vi åkte till aktiviteten.

Och när jag kom hem låg det borrmaskiner och sågar och bräckjärn eller vad det heter framme och en massa sågspån. Och nada handtag.

Det blir antagligen dyrt befarar jag.

1 kommentar:

Lotta sa...

Hahaha... Härligt att du litar på att han klarar sig! En bra karl reder sig själv..eller hur var det nu.. =)
Kan se er framför mig! (fniss)
Kram på dej!