onsdag 28 april 2010

är jag klok ?

Sitter vid datorn kl 0916 och sminkar mig o chattar med en vän...effektiviteten själv, innan man ska till jobbet.

Hur lätt är det att känna stress över allt man inte hinner egentligen? Allt man vill hinna? Träffa sin vänner live, istället för på chatten?

Just nu när jag sitter här och chattar intensivt hör jag en fågel eftersom jag är totalt obildad så benämner jag den bara fågel, är säkert en bofink eller nåt, men så vackert den sjunger!

Att lycka kan vara att höra en fågel mitt i alla framtidsfunderingar, svettångest över förmåga och ork!

Just nu handlar livet om dag för dag. Igen. Alltid. ingenting är säkert, allt är total osäkerhet, som att gå på tunn is. Men jag ser i alla fall ingen vak i närheten, det får man väl vara glad för.

Inga kommentarer: