måndag 17 oktober 2011

måndag morgon.

I torsdags förra veckan satt jag med fötterna i badet och med ansiktsmask en stund och njöt. Skrev lite. Det slår mig hela tiden hur viktigt det är att ta hand om sig, jag tänker på det ofta, men ibland glömmer jag det för länge. Vissa saker är bra att glömma, vissa inte.

Välbefinnandet och vägen dit är inte så smart att glömma av. Att sköta sig på rätt sätt så att man inte far illa. Det är alldeles för lätt att fara illa idag, inte ha full hälsa och vackla på steget.

Jag försöker göra en förändring nu, bland annat gå ner i vikt för att jag vill må bättre. Det är så svårt att förändra och jag undrar om jag kommer att klara det själv, om jag ändå inte måste gå i en grupp och bli peppad. Det är så svårt så svårt och jag känner mig så vilsen och irrande i livet. Har svårt att sätta mål och hålla dem och framför allt har jag lätt att känna mig värdelös för att jag inte klarar det. Har lätt att bli osäker och vackla och inte tro. På mig själv, även om det blivit bättre med åren.

För jag har ju gjort så mycket så jag borde inse att jag kan lära mig nästan vad som helst.
Jag vill börja träna och bli stark och få sova ordentligt så jag inte ser så sliten ut. Vill vara på topp. Varje dag, varje minut. Må bra, leva, andas frisk luft, inte vara sjuk och hostig hela tiden. Men jag har inte svaren på hur jag ska komma dit.

Sitter återigen med fotbad framför datorn, har tagit fruktfrukost och ska sen ute med doggen och röra på mig, det är skönt. Sen blir det lite jobb i eftermiddag. Ska nog hinna läsa lite till ur ”Personligt entreprenörskap- hur man får saker och ting gjort”. Haha!

Inga kommentarer: