måndag 17 oktober 2011

underbar helg!

Vilken helg jag haft, en karamell att suga på.

Fredag bjöd på samvaro med vänner från kursen, goda ostar och vin och fniss och allvar. Precis så som livet är. Hela tiden, dygnet runt, livet ut. Att få se lite glädje och glitter i ögon som varit ledsna alltför länge är underbart. Var dessvärre lite påverkad av min förkylningsastma som hänger i så jag var tung- andad och trött.

Jobb på Ica i lördags. Sov illa både torsdag och fredag natt, det snurrar i skallen just nu, mycket som händer, återkommer med mer info senare om detta. Måste bearbetas. Sen fick jag för mig att vi skulle lyxa till det på lördagseftermiddagen och gå och äta på Long på kvällen med barnen. Så underbart! Dels att ha dem med och att våga lyxa fast man egentligen inte har ett jobb.

Skit samma, vi åt och hade trevlig samvaro. Ungdomar utgör trevlig samvaro. Sen var jag bannemej tvungen att sova middag en stund. Alltså jag och sova middag, det är ett kapitel för sig. ända sen jag var tonåring har jag sett mamma sova middag och jag började också unna mig det då, tränade mycket på gym på den tiden, plugg och extrajobb. Så jag sov middag, eller lärde mig sova middag. Så nu kan jag den konsten. Jag brukar helt av mig själv sova 10-15-20 minuter när jag behöver det. Snarka eller inte snarka det är inte relevant. Eller? Antagligen gör jag det men det för mig, min hjärna, mina vävnader , det är min överlevnadsstrategi genom livet.

Söndag. En underbar höstdag då gula och röda löv skapat kontrast mot blå himmel, vindar och värmande solstrålar på snoken. En promenad med honmedvolvon ni vet och lite vardagsfilosofi, sånt jag lever på. När honmedvolvon och jag var därute på Femörerundan grillades det friskt och vi blev så infernaliskt sugna och bestämde oss för att tillbringa eftermiddagen på olika sätt. Hon i soffan med ”desperate housewifes” och ” jag hinner nog steka ett par korvar innan” jag kan riktig se henne njuta där… underbart.

Jag blev också desperate…och handlade massa korvar som vi grillade och åt och senare lagade jag till en piggvar med smör och pepparrot som var jättegott att bara smaka på! Onyttigheter och lite nyttigheter! Har också lagat lax jag kan ha till lunch med sallad och grönsaker i kampen mot kilona.

Och lördagskvällen måste jag nämna - då satt äldste och jag i soffan och han förklarade massor om amerikansk fotboll som jag absolut inte begripit ett skit om. Jag ser fortfarande inte se offside i vanlig fotboll men han är en pedagog och förklarade för sin tröga mamma alla regler, han har varit med och tränat med Baltic Beasts så han visste en hel del.

Härligt när de vet saker och vill dela med sig. i grå soffa med lila filt.
Livet är så fruktansvärt underbart de stunderna, med barn i soffan. Det går inte att sätta ord på. Ingen gruyère i hela världen slår det.

Inga kommentarer: