tisdag 5 april 2011

08.10 på Styrbordsvägen

Å denna morgon…fåglarna drillar härutanför. Luften är klar. Jag älskar våren.

Jag har inget jobb denna vecka, så jag kan servera frukost hemma efter att den minste ätit på Brevik nu sen jag började plugga och åkte tidigt iväg på morgnarna. En fantastisk service faktiskt.

Så nu är det ägg och yoghurt, macka, oboy, och vill det sig riktigt väl kommer den store upp och är på bra humör också.

I dag var en sån morgon, det var dans i köket till musik, det var knytnävsslag som passerade varandra jämte ansikten, det var lillebror som klistrade ett klistermärke obemärkt på storebror som körde en luftfärd med lillebror och jag höll andan, men jag tänker inte alltid på hur stark en sextonåring som spelat bandy i Borgia kan vara.

Att livet kan vara så underbart, så att jag får börja dagen med att skratta åt dem. Det var för längesen. De har blivit så lika i färgerna plötsligt. Jag tror de gillar varann trots att de är osams ibland. Jag är andlös av lycka.

Har varit alltför tyngd av debet och kredit och att lyckas slutföra mitt osannolika projekt, ekonomiassistentutbildningen. Nu vill jag inte vara det längre, nu vill jag gå upp och få såna här morgnar jämt…

Inga kommentarer: