söndag 3 april 2011

onämnbara händelser...

I januari läste jag en artikel om en äckel Fritzl - gubbe och för all del fru med, i Danmark som åtalas för att ha våldtagit och förnedrat sin 20 åriga dotter under många år. Hon ”tvingades äta avföring, ha sex med en häst och gräva sin egen grav”, den 20 åriga dottern och hennes åtta småsyskon utsattes för ohyggliga övergrepp. En granne hade försökt slå larm till kommunen att allt inte stod rätt till, men det framgår inte av artikeln om något kollades upp av någon. Antagligen inte.

När jag läser sånt här vill jag bara slå ihjäl, det är hemskt det får man inte. Man får inte ta lagen i egna händer men man vill det. Hur kan man missbruka sina barn? Hur kan man bara göra något så fruktansvärt, jag förstår det inte. sinnesjukt, vidrigt. Människor går omkring på jorden bland oss och är förklädda djävlar. Hur är det möjligt, Hur många finns det, har jag mött någon, sett någon i ögonen?

Dessa händelser, alltså att händelserna uppdagades, låg ett år tillbaka och jag kan bara hoppas att dessa föräldrar får sitt straff, och för alltid fråntas rätten att kalla sig föräldrar.

Inga kommentarer: