söndag 10 april 2011

en bra vecka!

Jag gick alldeles nyss ut och sniffade vårluft. Det var underbart. Klockan 2040 kunna gå ut och njuta, låt vara att det var halvskummet. Det var en fantastisk klar luft, månen ömsom visade sig och försvann, som om den ville mig nåt. ett par fltgplan hann förbi, fyllda med minnen och drömmar. Med stor sannolikhet återvändande med såväl lyckokänslor men kanske även känslan av att ha flytt den jobbiga vardagen en stund och allt det jobbiga vi alla verkar ha i livet.

Eller så var det nåt helt annat, återvändande efter en jobbig begravning, någon som skilt sig. Vad vet jag?

Ingen är förskonad idag, det är tufft för alla på olika sätt. Allt vi ser och tvingas hantera påverkar oss i olika riktningar. Bra eller dåligt, man kan inte alltid se att det jobbiga man ska igenom kommer man att dra lärdom av och kunna hantera senare. Och inte är det konstigt. Sorg är hemskt. Det blöder och river. Att var utan jobb är sorgset, att leva på minimalt med pengar är panik, att vara sjuk och inget veta om morgondagen är fruktansvärt.

Jag är glad för min 17 åring har fått helgjobb och sommarjobb på Tempo Pizzeria. Känns skönt, man kan andas ut lite. Och så dömer han fotbollsmatcher, så nu är han lite självgående. Är så glad att det tagit en bra vändning. Det vore inte bra att vara utan jobb hela sommaren.

Det har varit en bra vecka och det ska bli en bra vecka, med arbete äntligen. I delin.

Har haft en trelig helg med samvaro av vänner, skrattat, pratat livets allvar. Kollat på minstingens fotbollsmatch i strålande vårsol, vi kunde ta av oss jackorna till och med.

Så underbart var livet då. Fjärran alla sorger och smärtor. Och så vann de också.

Nu i kväll är han däremot jättehostig och snörvlig och hade en tendens till feber. Så det får bli vila ett par dagar för hans del. Alltid dessa luftrör, samma som jag när jag blir sjuk.

Så godnatt jord för i kväll. Nu blir det bingen.

Inga kommentarer: