lördag 23 april 2011

är förstummad över livet igen...

Har tänt upp lite ljus på vår underbara altan efter en trevlig kväll med traditionellt påskbord hos svärmor. Fick med båda barnen trots deras ålder, och de körde fotboll och käkade och allt var frid och fröjd. Påskäggsjakten är förbi för länge sen, jag minns för flera år sen då den äldste suckade och sa " mamma kan inte vi få våra ägg som vanliga ungar får". han ville slippa lappgömman, han är några år äldre än sin lillebror, men de gillade det i alla fall ett tag...

Idag har jag pratat med min bror, smsat till några släktingar och haft en mycket trevlig kväll som jag kan avsluta här på altanen, cirekeln är sluten. Ljusen är tända. Jag är varm i hjärtat.

Att få vara varm i hjärtat av samvaron är allt värt, inget annat i hela världen spelar någon roll, så länge vi är en familj och älskar varandra. Och i går hade jag en mysstund med den yngste och en läskig film. Så underbart att de fortfarande kommer och inte har lämnat mig solo under tonåren, som jag trodde skulle ske.

Och jag sjunger, ´ja det är kanske synd att säga, jag är ingen sångare direkt, men jag nynnar den underbara strofen ur Elton Johns "your song" " how wonderful life is, now your in the world"

Vad vore livet utan dem?

Inga kommentarer: