torsdag 22 november 2012

glädje!


Å gud vad jag är glad, haft ett samtal med en vän som gjorde mig så varm och glad. Jag är svältfödd på fika och djupa samtal efter den här luftvägsinfektionen, har mest kunnat viska och hosta de sista veckorna så jag har oftast hållit mig för mig själv på dagarna då jag varit ledig.

Nu har jag pratat med en vän i telefon som hade glädjande nyheter och jag gläds så med henne och familjen. Kram till dem alla!!

Tänk att allt löser sig en dag hur tufft och jobbigt det än är i livet. Jag tvivlade så på mig själv under åren utan ett fast arbete, med a-kassan i hälarna som höll på att stjälpa mig över gränsen, och allt löste sig till slut.

Önskar att alla skulle få uppleva lyckokänslorna när allt går i lås. När molnen skingrar sig och solen börjar lysa och hoppet börjar spira igen. Glädjen spritter i en.

Tänker också på absurditeten i att dagen då jag åkte hem från SJ sista gången så grät jag av glädje. Självklart också av sorg att det inte fungerade längre men till största delen av glädje. Samma glädje kände jag nu när jobbet blev mitt på ICA.
 
Idag är en bra dag!

Inga kommentarer: