torsdag 22 november 2012

övermodig?


Och som vanligt så tvivlar jag och undrar om det låter oblygt att säga att man är rätt människa på rätt plats. Men sån är jag - tvivlaren. Kommer nog alltid att vara det tyvärr.

Men jag har verkligen gjort en resa. Från någonting, från den jag var till dit jag är och den jag är idag. Jag har läst mycket, gått i terapi och fått påfyllt min självkänsla som var i botten. Jag har tvivlat och gråtit och gråtit ännu mer och inte vågat och vågat lite och vågat ännu mer och proppat mig full med information som jag inte kunnat sortera för det har varit för fullt. Kroppen har bråkat med mig samtidigt, velat att jag skulle speeda ner men det gick inte då, speedat ner har jag gjort nu efter sommaren i och med min luftvägskatarr och då har jag haft tid att reflektera igen.

Så nu säger jag det igen. Jag är rätt människa på rätt plats. Så det så.

Och kanske kan deltagandet i ambassadörskapet i Five star ytterligare ge mig kunskaper och vara ett ställe där mina tankar och allt jag lärt mig genom åren kan komma andra till nytta. Spännande i alla fall, eftersom jag är nyast i gänget och har jobbat på myndigheter och statliga bolag i hela mitt liv, där vi kämpat med att hålla service i motvind (vilket inte är en underdrift alls).  

Jag har som sagt lekt ekorre nu i många år och samlat på mig kunskaper, så nu ska de ut. Och kanske det blir äkta nu när man äntligen mår bra i livet.

Inga kommentarer: