fredag 23 november 2012

tänk så bra jag har det.

När jag läser mina gamla texter, publicerade på hemmaforaldrar.se så tycker jag att jag skrev bättre som arg. Jag var arg arg arg över allt i samhället. Hur det såg ut, hur vi behandlade varandra, hur jag mådde. Alldeles för lite tillfredställelse.

Nu när livet lagt sig tillrätta och jag mår kanon, så saktar livet ner. Det är bra för mig, och jag känner att jag inte orkar vara så upprörd längre, orkar inte engagera mig i allt elände. Bra för mitt hjärta antagligen, man kanske hade slutat med en rak ekg- remsa annars...

Jag ser det lilla idag, älskar att njuta av det lilla i livet. Unnar mig att se och känna och riktigt njuta i vardagen. Älskar min soffa, att fika med vänner, njuta i solen en höstdag med jacka om mig, att smaka på något jag aldrig ätit.

Jag skrev bättre som arg men jag lever på riktigt nu. Man kan ju inte få allt här i livet. Och just nu känns det som om jag har allt. Min familj, mitt lilla hus. Trofasta vänner.

Det kan inte bli bättre.

Inga kommentarer: