måndag 22 februari 2010

tankar som snurrar på sportlovet

Svaret på frågan hur man ska leva måste man
hitta själv.
Man kan få hjälp
om man är vilsen i livet.
Det viktigaste är att man tar hjälpen.
det säger jag ofta.
Det gäller att
inte sätta sig apatisk i soffan.

Som jag gjort idag.
Vilken dalgång.
Vill inget, gråter.I smyg
anledningen är att jag har ringt en arbetsgivare efter ett jobb,
och det känns
bara så hemskt att få nobben,
vara obehövd men ändå få ett lycka till.
Det går långsamt upp för mig hur hemskt det är att vara
oeftersökt.

Detta är en svart dag.
Solen skiner ute, det gör ont i ögonen.
Jag vill aldrig mer dra ner en persienn
känns det som.
Fast det vill jag. Jag vill gå och lägga mig och dra ett täcke över mig.
Vara ifred.
Varför just idag när det är sportlov.
Jag vill ju bara vara lycklig och trygg,
inget annat.
men jag är trött. Så in i märgen trött, jag är frusen.
Utanför.
en stor klump i bröstet.
Orolig.

Inga kommentarer: