tisdag 23 augusti 2011

kvällar är värst.

Med en viljestyrka som jag inte känner igen hos mig själv har jag klarat mig ifrån att köpa med nåt litet gott från delin hem. Har ätit min kyckling och broccoli, sallad och bönor. Känner mig nöjd som sjutton.

I kväll blev det räkor igen, tänkte att eftersom barnen gillar det så kan vi ju mysa med det när vi kommer hem. Men se det sket sig.

Den ena lägger huvudet på sned och vill sova borta "såhär sista dagen innan allvaret kör igång" och den andre ville se fotboll, så vi åt räkorna vid olika tidpunkter, jag gav upp som vanligt. Har ofta gett upp familjemiddagar på grund av sporter och jobbtider i den här familjen. Känner viss irritation över detta, och mobilerna som tjuter hela tiden.

Ska införa mobilfria tider, då ingen får svara. När vi äter eller ska ha nåt mys ihop, det är ju så sällan....så det borde inte vara ett problem...

Ja i morgon blir det lax och blomkål eller nåt. Kommer tröttna fort på det här befarar jag. Saknar potatis...men jag ville se hur det känns att avgifta sig från det mesta. Saknar också att sätta tänderna i en leverpastejmacka med ättiksgurka. Kött har jag inte saknat ännu, jo förresten nu minns jag den där sekundsnabba baconlängtan jag fick i går, fast jag inte äter bacon särdeles ofta.

Och hela dagen i dag då jag skivade pålägg åt kunder så tänkte jag på den lilla biten i min hand- men var faktiskt inte så sugen. Det var mer mani över hur jag skulle klara kvällen som upptog min hjärna.

Men nu ser jag att det ligger en halv skål räkor kvar ute på altanen så dem ska jag göra slut på nu!

Bye bye!


Inga kommentarer: