söndag 13 december 2009

rädslor

Jag är rädd för så mycket.

Jag är rädd för vakenheten i ensamhet om natten,

Med ögonen uppspärrade och
surr och snurr i huvudet

rädd

för att bli utsatt för

mer sorg mer gråt mer ilska

Att tankarna ska ta sig vägar som

Leder mig fel
tar över
drar ner mig

rädd för att påverkas alltför
negativt
och låta mitt sinne
förmörkas

Jag är rädd för att jag inte ska hinna
det jag vill hinna,
rädd att jag inte ska kunna njuta så mycket
som jag vill av nuet

rädd för jag får tvinga mig att
stanna upp
oc rädd att lyssna, känna på kroppen,
rädd för att jag ska välja fel,
att mina val är fel
att jag prioriterat bort
att jag måste ångra.

Dessa val jag måste göra suger ut min
energi

min gnista min glädje
men bara ibland

I hjärtat är mina val rätt.
men jag tvivlar ändå och vill skrika ut den här ångesten någonstans

Mayday ekar i min skalle

Ständigt

Varför?

Livet är ju så fint
så klart
ibland.

Önskar det alltid vore 360 grader runt mig, att jag
såg allt
visste allt. Hade alla insikter.

För min skull.

Inga kommentarer: