torsdag 17 september 2009

ord

Jag fullständigt älskar ord. Ord som jag aldrig hört förr eller som får annan innebörd i nya sammanhang är underbara.

Rimlighetsbedömning är ett jag stött på nyss, det har jag aldrig hört under alla mina år i arbetslivet. Inte förvånande kanske eftersom allt går ut på vinstmaximering.

Eller kanske var det så att jag vände bort huvudet när någon sa det, för jag visste att rimlighetsbedömningar inte skulle ske ändå och jag kände mig en smula sviken och besviken.

Men man ska ha så mycket i skallen att man kan rimlighetsbedöma det man har gjort eller gör hela tiden.

Då gäller det att du håller dig kall och låter all allt allt rinna av dig, inget får fastna som sätter några spår i dig!

Finns det såna människor idag? som inte kan påverkas? Mejla mig i så fall! Du får vara anonym!

Inga kommentarer: